Persbericht - Zilok.nl -Zilok.be gaat van start in Nederland en Vlaanderen

Amsterdam, 2 april 2008 – Zilok.nl -Zilok.be, de eerste website voor de verhuur van objecten tussen particulieren, gaat van start in Nederland en Vlaanderen

Zilok.com is een nieuw concept dat de gewoonten van de consumenten wel eens zou kunnen veranderen door iedereen de mogelijkheid te bieden om het even wat in zijn buurt te verhuren en te huren (van een boormachine tot een luxehandtas). Vroeger kon u op het internet al goederen kopen en verkopen. Voortaan geniet u ook de voordelen van online verhuren.

Plaatsgebrek thuis, behoefte aan gebruiksgemak, zin om de allerlaatste technische snufjes te hebben, deel te nemen aan cultuur of luxe of de ecologische beweging tegen overconsumptie verklaren de nieuwe voorliefde voor verhuren.

"De nieuwe trend bij de consumenten die willen huren en ook de geavanceerde technologieën voor geolocalisatie maken het vandaag de dag mogelijk om een transactieplaats te creëren voor verhuur zoals Zilok dat doet", bevestigt Gary Cigé, directeur en medeoprichter van Zilok.com.

Verdien geld door uw goederen te verhuren

"U hebt al verkocht op het internet en nu kunt u er ook (ver)huren!" is het nieuwe logo van Zilok. Zo hebben particulieren voor het eerst de mogelijkheid om hun goederen te verhuren op het internet en op die manier de vele voordelen van verhuur te genieten: hun goederen bijhouden en er inkomsten uithalen die doorgaans meer bedragen dan wanneer men ze verkoopt. Die boormachine die u maar één keer per jaar gebruikt, de smoking of luxehandtas die helemaal achter in de kast verstopt zit, die tent voor 3 personen die u af en toe gebruikt, u moet alleen maar denken aan alles wat ons omgeeft om te beseffen wat men allemaal niet kan verhuren.

De website werkt volgens een model dat lijkt op dat van befaamde onlinekoopsites en is ook toegankelijk voor professionals die voordeel kunnen halen uit hun aanwezigheid op het internet, nieuwe transacties kunnen afsluiten en nieuwe klanten kunnen winnen en vooral hun zichtbaarheid vergroten. Met Zilok kunt u bovendien gemakkelijk duizenden objecten online beheren via één en dezelfde account.

Om het even wat (ver)huren in uw buurt

Zilok biedt een bijzonder eenvoudig systeem aan, waarmee iedereen in zijn buurt een object kan zoeken dat te huur is. Zodra de naam van het object en de zoekplaats ingegeven zijn, verschijnen de mogelijke verhuren op een kaart. De huurvoorwaarden worden bepaald door de verhuurder bij wie u rechtstreeks een reservering kunt aanvragen. U hebt een geluidsinstallatie nodig voor een feestje, een tandem voor een romantisch weekendje of een overheadprojector voor een avondje voetbal met vrienden, u kunt het zo gek nog niet bedenken of u vindt het op Zilok.com.

Ten slotte biedt Zilok een systeem aan dat het vertrouwen dat er nodig is om iets te (ver)huren vergroot: een totaalevaluatie (object, huurder, verhuurder van het object), een standaardhuurcontract voor elke verhuur, én een systeem dat de privacy optimaal beschermt.

Zilok wil een totale ommekeer veroorzaken in de wereld van de onlineverhuur door enerzijds de verhuurmarkt open te stellen voor particulieren en anderzijds de bijzonder versnipperde markt van de professionele verhuur samen te brengen. Misschien komt er wel een nieuwe manier van consumeren tot stand en wordt verhuren wel een echt alternatief voor kopen en verkopen. Het succes van de website in Frankrijk en Wallonië is daar het bewijs van: in minder dan 5 maanden tijd werden er duizenden voorwerpen online gezet!

Over Zilok.nl en Zilok.be

Zilok werd in oktober 2007 opgestart door Gary Cigé, Marion Carrette en Thibaud Elzière, de oprichter van de online fotobank Fotolia.com. Zilok is de eerste online transactieplaats voor de verhuur waar om het even wie, particulieren of professionals, om het even wat kan verhuren.De Nederlandstalige versie werd in de loop van de maand april gelanceerd.

Opmerkingen

Dat was wel schrikken met die toradno waarschuwing. Lijkt me erg eng als ik dat zo lees. Ik hoop dat je niet teveel schade hebt in de keuken. Heeft Alex nog schrik of is hij het inmiddels al weer vergeten.Die lekkage in de keuken kun je nu niet gebruiken. Allemaal het beste en we zullen snel skypen.
  • opgesteld door Soledad
  • op 19-08-2012 08:25
Very true! Makes a chagne to see someone spell it out like that. :)
  • opgesteld door Bertha
  • op 09-05-2011 17:47
That's way more clever than I was execpitng. Thanks!
  • opgesteld door Bettie
  • op 08-05-2011 05:05
Stel een opmerking op
Uw e-mail wordt nooit gepubliceerd